Livskvalitet med FMT

Fekal Transplantasjon (frisk avføring blir transplantert til en syk tarm, å gir friske bakterier tarmen trenger for å fungere optimalt)er nå blitt brukt lenge og har gode forskningsresultater..

Forskerene har gode resultater, å det viser seg at 70 prosen blir friske eller blir mye bedre. Men for oss tarmsyke går effekten ofte bort etter en tid, noen noen måneder, noen for aldri tilbakefall, noen 1 år,noen holder seg friske i 3 år.

Problemet er at behandlingen ikke er offentlig godkjent. Så mange sv oss får det ikke gjort på ny,å blir lignende syke, å ender med å bli uføretrygdet.

Det koster opp mot 20000 til 40000 for en behandling på en privat klinikk.

Den vanlige mann i gata har ikke de pengene.

Jeg selv har vert frisk i 14 måneder. 15 måneder siden jeg tok Fekal Transplantasjon . Blir jeg syk igjen nå, så blir jeg uføretrygdet, helt unødvendig fordi jeg ikke har råd til behandlingen. Med ny behandling vil jeg med 99 prosent sikkerhet bli helt fin igjen.Om jeg skulle bli syk.

Jeg var veldig syk  før jeg fikk behandlingen. Staten helsenorge og regjeringen ville heller ha meg syk, å uføretrygde meg. Gi meg medisiner som jeg ble bare verre av og hadde masse bivirkninger. Endte nesten i rullestoll

Jeg ville bare dø, utviklet angst og ble deprimert. Gastrolegen var imot behandlingen. Men jeg utførte det. Å ble helt fin. Fikk jobben tilbake. Å har ikke hatt noen problemer med magen på noen måte. Jeg har chrons og irritabel tarm. Å er helt medisinfri. Å slutte med morfinpreparater var heller ingen problem .

De vil ikke godkjenne behandlingen offentlig.  Jeg tror medisin industrien spiller en stor rolle. Men de skylder på at de ikke vet bivirkningen etter 20 år. Det er bare latterlig. Medisinene de putter i tarmsyke er mye verre. Kreftfremkallende, hemmer imunforsvaret, benskjørhet å mye mer.

For min del skulle jeg ligget slik jeg gjorde. Hadde jeg vert død innen 20 år. Jeg hadde ikke orket det. Jeg vil heller være frisk, en å leve et liv i smerte i 20år.

Hvordan skal en hjelpepleier klare å spare penger til dette?  Hvorfor kan jeg ikke få det dekket, så jeg kan fortsette jobben min å leve normalt. Hva sparer dere medt på? En haug med sykemeldinger,betale ut uføretrygd? Eller gi meg denne behandlingen så jeg holder meg frisk så jeg kan jobbe?

Coronavaksinen hvor lenge var den utprøvd? Hvor mange har ikke blitt syke etter den? Åja stemmer det…den tilhører medisin industrien…..hva er ettervirkningen av den om 20 år?

Valgets kvaler

Obs. Ikke gjør dette hjemme. Det er farlig. Det kan føre til død.

Ha en fin dag der ute. For mine følgere gir jeg en lyd så snart jeg får svar på de nye prøvene,om det er et nytt oppbluss, eller om det er omgangsyken som herjer. Ja chrons og omgangsyke kjennes helt likt ut. Bare smertene er 20 ganger verre med chrons.

 

 

2 kommentarer
    1. Føler virkelig med deg. Har cøliaki og noe tilnærmet IBS. Venter på offentlig godkjenning.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg