Endelig litt lys i tunnellen

 

Bildet er tatt fra den tiden jeg hjalp hjemløse dyr i Norge og utland.

 

https://www.spleis.no/project/110513

Som de fleste vet, har jeg jobbet veldig for å få til en fecktal transplantasjon. Da jeg bare har fått avslag i Norge fikk jeg tips om et privat sykehus i Oslo som gjør dette. Har ikke skrevet noe her før jeg viste klart om jeg ville få hjelp fra det sykehuset. Og jeg har holdt på med å finne løsninger i utlandet, men har nå lagt det på hylla siden Volvat vil hjelpe.

Har snakket med sykehuset, og de vil hjelpe meg. 

I Russland har det vist seg at 75% har blitt friske. Tyskland har 90% positiv effekt. Og på Volvat der jeg skal få hjelp har det vist seg at 2 av 3 pasienter har merket bedring. 

Siden jeg har både chrons og irritabel tarm har dette vert en tung vei å gå. Med lite hjelp fra de offentlige sykehusene. 

Men fortsatt trenger jeg penger for å få utført dette. Da lommeboka mi er veldig tørka. 

Har derfor oppdrettet en spleis. 

https://www.spleis.no/project/110513

Å få dette utført betyr veldig mye. Jeg har faktisk 90 prosent sjanse for å bli helt frisk. 

Det betyr at jeg kan slutte med medisinene jeg går på, som gir bivivirkninger, som lungebetendelse, nedstemthet, og mye mer, og med tiden enda mer alvorlige bivirkninger.

Det betyr at jeg ved oppbluss slipper å kaste opp hver gang jeg reiser meg, slipper å svette ut senga, slipper 20 til 30 dobesøk i døgnet, slipper magesmerter sterkere en en fødsel, slipper kvalme, ørehet,slipper utallige legebesøk og sykehusinnleggelser. Slipper mangen våken døgn pga uro og smerter.Slipper store blødninger fra tarmen, slipper sår rumpe så svir så mye at en ikke klarer å sitte. Kan spise normalt. Og ikke minst slipper flere sykemeldinger, og slipper å være redd for å havne i uføre. 

Klarer jeg å få denne transplantasjonen , så vil hele livsituasjonen endre seg.

Slik ting er for meg i dag er jeg isolert. Jeg har smått begynt å gå på jobb igjen, til tross for at jeg har lungebetendelse og at imunforsvaret er helt nede. Har corona testet meg så ingen fare.

Men siden imunforsvaret er nede kan jeg ikke være sosial med venner, kan ikke reise på sjøen, kan ikke gå i stallen, kan ikke gå tur med hundene. Litt trekk og frysing så blomstrer infeksjonene opp. Og blir lett smittet.Å slik vil det være så lenge jeg går på disse medisinene.

Pga coronasituasjonen vil fecktal avdelingen til Volvat holde stengt til hvertfall August. Og det vil ta litt tid når denne avdelingen åpner for transplantasjon igjen at jeg får komme inn pga venteliste, siden de har måttet holde stengt så lenge. Og jeg må prøve å klare å jobbe i sammenhengende 26 uker for å slippe å havne i NAV uføret…noe jeg grøsser av bare tanken på.

Jeg skal holde dere oppdatert hvordan veien videre vil gå, og håper dette vil være til hjelp for flere i samme situasjon.

Følg gjerne min facebookgruppe chronsmonsteret

https://www.facebook.com/groups/543136376630107/?ref=share

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg