Når det offentlige svikter

Ligger på sofaen. Å føler meg så sviktet av det offentlige. Virkelig sviktet. Å ikke bare meg, men mange andre med samme sykdom. I desperasjon har jeg måtte opprette ny spleis. Ikke alle har ræva fulle av penger. Jeg har bare ræva full av dritt.Å hvertfall ikke en enslig hjelpepleier har gull i kista. Jeg sitter igjen med 3 til 4000 kr etter alle rekninger er betalt. Det skal holde til mat og medisiner til meg og mine barn. Som sant nok er voksne studenter. Å det finnes  mange i min situasjon. Å nå er jeg sykemeldt igjen, ingen mulighet til å ta ekstravakter pga sykdom. Veldig fett…..en blir gal av mindre.

Her er spleisen:

https://www.spleis.no/project/240375

Jeg er blitt tildelt livet med dårlig karma, å uflaks. Å Desverre angrepet av demonen chrons,som igjen fører til masse bekymringer,anst depresjon og uro. Ikke minst at en av og til bare vil gi opp alt. Føler meg rett å slett mislykket. Å det offentlige bryr seg ikke en dritt om å hjelpe om en blir syk. Ja nå er jeg rett frem i orda mine.Men å måtte tigge penger av privat personer for 2 gang, er for meg drittflaut. Men jeg har ingen andre muligheter,hvis jeg skal bli bra igjen, å kunne leve normalt, å unngå å bli uføretrygdet. Ja de vil heller uføre trygde meg en å gi de 20000..De synes det å ha folk sykemeldte og uføre trygdet er billigere ser dere. Å leve med dette er ikke noe liv. Dritt system

Jeg er fly forbanna på systemet.  Jeg kan bli helt fin igjen med 90 prosent sjans med ny fekal transplantasjon,

Siden det har virket en gang er sannsynligheten så stor at det vil virke igjen. Men det offentlige vil ikke sponse de 20000 det koster. De snakker om at de vil ha ned sykefravær, minske uføre å trenger flere folk i helsevesenet. I min sak er saken så enkel. Jeg trenger 20000, så er det 90 prosent sjans at jeg er bra igjen i mange måneder. Mulig i mange år. De 10 prosentene, skal jeg svelge hardt om det hadde blitt utfallet.

 

Jeg har kjempet for å få Fekal Transplantasjon kjent i over 2 år. Jeg har blitt frisk av Fekal Transplantsjon, etter å ha vert kjempesyk i over 2 år.I 14 mndr har jeg levd helt uten symptomer. Diskutert med gastroleger, som mente før jeg tok transplantasjonen at det ikke virket på IBD, sannheten var at de ikke hadde lov å anbefale det fordi det ikke er offentlig godkjent behandling. Å de kunne svært lite om det.

Jeg laget denne bloggen og en gruppe på facebook. For å gi folk info som jeg måtte lete frem selv i prosessen, så folk slapp og gå samme omveier som meg for å få hjelp.

https://www.facebook.com/groups/543136376630107/?ref=share_group_link

Mange har fått hjelp etter å ha lest innlegga mine. Noen har fått nytt liv etter Fekal Transplantasjon, mens andre har det ikke virket på. Men hele 70 prosent blir bedre viser forskning.

Jeg lagt ut mye sensitiv informasjon om min egen person, bare for å hjelpe andre, å få kjempe for at dette skal bli offentlig kjent å la dette bli en normal behandling for tarmsyke.(noe som er laaangt unna min komfort sone)Men noen må stå i det. Å vi alle er bare mennesker. Å dette er så bra behandling, at det må snart bli normalisert. Å en må bare kjempe for å få det kjent.

Etter jeg fikk Fekal Transplantasjon tok det  bare 1 mnd så hadde jeg ingen symptomer. Å nå når virkningen har gått ut vil de ikke hjelpe meg, de vil ikke dekke det, slik at jeg kan få utført det på nytt, å unngå å bli langtidsykemeldt, å leve i dette smertehelvete. De skal heller sette meg på medisiner som bare gjør en enda mer uvell og uføretrygde meg.  Forbaska system. Idiot system.

Har på nytt vert hos lege, da jeg er blitt verre i magen. Våken netter. Magen holder på å eksplodere av smerte. Feber. Blod har det også kommet. Sover dårlig, nattesvette. Og er veldig langt nede. Leverte ny calkproktein prøve. Så får vi se om det er IBS eller forverring av chrons, når svaret kommer.

Jeg måtte love legen at jeg måtte ta kontakt om jeg ble enda verre, og da ganske raskt. Da satte jeg meg selvfølgelig på bakbeina. Jeg vil ikke på SUS. JEG SKAL IKKE LEGGES INN.

Skal jeg noen steder så er det til Harstad. Der får jeg hjelpen jeg trenger uten store inngrep.

Men er ikke noen valg sa han. Da det er fare for tarmslyng..siden jeg blåser meg opp, å stopper det helt opp og jeg ikke får ut luft eller bæsj så må jeg.

Ja ja får håpe det ikke skjer.  Alt kan skje nå. Dør jeg så dør jeg tenkte jeg.

Ps fastlegene er helt for at jeg skal få utført dette.Fastlegene har vert fantastiske oppi dette. Er bare jeg som ikke vil på SUS for blir det skade på tarmen vil ikke Fekal Transplantasjon virke. Stomipasienter eller om en har innsnervinger eventuelt arrvev ,har fekal Transplantasjon vist å ha liten eller ingen virkning på. For da er det skader på tarmen som fører til en del komplikasjoner.

Vi som ikke har skader mangler gode bakterier, som ødelegger for normalfloraen. Dette får vi tilført via frisk avføring, som gjenoppdretter normalfloraen i tarmen. Som igjen fører til at vi kan unngå de senkomplikasjonene.

Det haster å komme til Harstad. Forskeren og legen som utfører dette skal reise bort å jobbe fra Februar av.  Å jeg vil ha vekk dette udyret i magen ,så jeg kan kaste sykemeldingene, å fungere normalt igjen både i jobb og fritid. Jo lenger tid det går,jo dårligere vil jeg mest sannsynlig bli…..

Tusen takk til dere som har støttet allerede. Nå håper jeg bare jeg klarer siste halvdel også, så snart alt er klart bestiller jeg time. Tusen hjertelig takk. Setter så ufattelig stor pris på det.

Kan du hjelpe setter jeg veldig stor pris på det. Setter stor pris på alle delinger også. Trykk inn på spleisen her:

https://www.spleis.no/project/240375

TIL DET OFFENTLIGE HÅPER JEG DERE SKAMMER DERE. FLERE LIGGER SLIK SOM MEG, Å KAN BLI HELT BRA. DE HAR IKKE RÅD TIL Å GI DET EN SJANSE EN GANG. MEN DERE STUPER BARE NED I DEN KJENTE MEDISINSKE SEKKEN. SKJERP DERE!!! DETTE ER EN FOLKESYKDOM SOM KAN HALVERES!!!!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg