Skulle vert flere som denne legen

FRANK HILPUSH ER EN FANTASTISK LEGE OG FORSKER. SOM VIRKELIG JOBBER FOR Å HJELPE FOLK MED TARMPROBLEMER ,Å FOR Å FÅ FEKAL TRANSPLANTASJON SOM GODKJENT BEHANDLING.

UTEN HAN OG MIN FASTLEGE HADDE JEG VERT UFØRETRYGDET I DAG.

HAN HOLDER TIL I HARSTAD. DET KOSTER 4000 KR FOR EN BEHANDLING. MEN DET KOSTER MYE MED FLY OG HOTELL TIL HARSTAD. SÅ PRISLAPPEN BLIR HØY.

HELE 7 AV 10 MED IBD MERKER BEDRING

HELE 9 AV 10 MED IBS MERKER BEDRING

Behandlingen bør vi som tarmsyke hjelpe til med å få godkjent som offentlig godkjent behandling. Slik at alle kan få en mulighet til å bli bedre og friske.

Det virker ikke på alle,  men på veldig mange.

Som de flese vet som følger Chronsmonsteret https://www.facebook.com/groups/543136376630107/?ref=share på facebook ,ble jeg syk igjen i høst. Hadde en liten sydentur, å ble syk etterpå.

Det startet med at jeg fikk sår i munnen.

Bare dager etterpå blåste magen seg opp, å jeg fikk store smerter.

Så kom feberen,kvalmen. Kunne ikke spise noe.

Måtte til legen ,det ble tatt prøver å det viste seg at det var full oppblomstring av chrons.. Kalkprokteinene var oppi 3000.

Hadde da vert frisk i 14 mndr etter Fekal Transplantasjon,der jeg i forkant av dette hadde vert omtrent sengeliggende i 2 år. Å mistet nesten jobben å sto i fare for å bli uføretrygdet.

Da jeg hadde vert så fin så lenge utenen noen symptomer  , var dette en stor nedtur.

Ble selvfølgelig sykemeldt, å på igjen med predisolon for å få ned betendelsen. Men hver gang jeg sluttet,steg betendelsen i tarmen.. Legene ville selvfølgelig legge meg inn, men jeg nektet. Ingen kniver skal i denne magen. Men de var redde for tarmslyng.  Men jeg skulle holde ut.

Gikk mange runder med meg selv fordi jeg hadde ikke råd til ny transplantasjon.  Å det var flaut å starte ny spleis. Men jeg hadde ikke andre valg.

De var valget mellom spleis å prøve å få samlet inn penger til å ta en ny transplantasjon. Eller leve med dette, å bli uføretrygdet. Tenkte at denne gang ville nok ingen hjelpe, men prøvde alikevel. For å leve med dette er ikke noe å gå med. Men det gikk fint.Det finnes så mange gode sjeler der ute. Jeg fikk samlet 18000 på 1 mnd der 1 ukjent giver ga 5000, (skulle ønsket jeg viste hvem det var) og min far hjalp med 5000, og fikk totalt 8000 utenom, sparte opp litt selv utenom. Tusen takk til alle som hjalp. For meg betyr det alt. Dere har bidratt til at min hverdag igjen har blitt mye bedre.

Det statlige og offentlige ville selvfølgelig ikke hjelpe denne gang heller. Bli uføretrygdet er demmes moto som altid.

Så 16 desember fikk jeg utført Fekal transplantasjon på nytt med stor flaks.

Problemet er at hvis kalkproktektieinene er for høye får en ikke utført det. Det kan være farlig. Så måtte ta prøver ukentlig. Men klarte å få ned verdiene på målstreken. Heldigvis.

Jeg og min gode beste barndomsvennine Annette tok turen til Harstad, da jeg ikke kan fly alene pga flyskrekk. Må ha påpass da jeg må dopes ned for å fly.

Fekal Transplantsjonen ble utført. Å Begge forskerene som var der trodde at oppblomstringen kunne skyldes at jeg ikke tåler floraen i Spania. Dvs at maten der nede er mye mer sprøytet en i Norge og inneholder mer tilsettningstoffer og antibiotika. (Både fastlege og forskerene ser en sammenheng, da jeg altid har blitt syk etter å ha vert ute å reist)

Nå har det gått noen uker. Magen er stabil nå. Men var blødninger lenge. Å jeg er veldig trøtt altid. Vet ikke hvorfor.

Men det virket igjen. Verdiene holder seg nede. Går ikke på medisiner.  Har ikke smerter eller feber. Spiser normalt. Å lever normalt. Går på jobb, har vert litt utfordringer. Men helt andre ting ,som er urelevant i denne sammenheng. Men det blir mer og mer stabilt. Men skulle gjerne hatt en runde til med FekalTransplantasjon. Men det har jeg ikke penger til. Så håper virkelig dette snart kan dekkes av det offentlige. En går på nåler å er redd hele tiden for oppbluss av chrons. Å for at en ikke har råd til å dekke den eneste behandlingen som virker.

Men er vist billigere for staten å la folk gå sykemeldt og uføre folk, en å gi dem litt frisk avføring så en kan forsette i jobben sin. Åleve et normalt liv.

Jeg har også tatt opp igjen hestehobbyen,å det er herlig å kunne holde på med de tinga en liker best. Før Fekal transplantasjonen klarte jeg ikke dette, å måtte selge hest, å var på nippet til å måtte omplassere hunden. Men fikk hjelp med hunden av en god vennine som har stått ved min side hele tiden beste Annli. Annli med fjordingen Herki.

 

Så nå når jeg er blitt såpass bra igjen, så kan jeg virkelig kose meg sammen med mine 2 beste venner.

Hunden Alfie og hesten Soma Dronninga. Så får vi drømme om at vi får hesten til start på travbanen en dag.  Sammen med mine gode barn.Viktig å ha drømmer i livet. Å viktig å ha ting i livet som gir motivasjon og glede.

Tusen takk Frank Hilpush.  Uten deg hadde ikke ting vert så bra som i dag. Takk for at du hadde tro på meg å ikke avviste meg. Skulle vert flere som deg.

Vi får ofte hørre at dette ikke virker på chrons.Det er tull. Det virker. Men har du arrvev,stomi opperert, eller annen skade. Så er sannsynligheten liten , men de tar deg som regel ikke inn til å få forsøke da.

Årsaken til at det virker så bra enkelt forklart er at en mangler tarmbakterier. Via frisk avføring får en tilført disse baktetiene. Å tarmen begynner å heeles og får normal funksjon, og normalt imunforsvar.

Du finner mer om hva Fekal Transplantasjon er og info på facebookgruppen chronsmonsteret

 

https://www.facebook.com/groups/543136376630107/?ref=share

 

 

2 kommentarer
    1. Hei.
      Tusen takk for at du deler av din erfaring! Veldig kjekt å lese at du har blitt såpass frisk igjen 🙂
      Jeg er på søken etter behandling selv. Det har jaggu ikke vert lett. Og dyrt er det også, som du sier.
      Blogg innlegget ditt gav meg håp nå! Men jeg finner ikkje noe sted jeg kan kontakte Dr. Frank Hilpusch. Vet du hvordan man kan komme i kontakt med han? Feks. en mail adresse?
      På forhånd tusen takk!

      Mvh. Hanna

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg