Tiden går, snart nytt år nye muligheter

                            Hei

Snart nytt år og nye muligheter. Får håpe det nye året bringer mer lykke.

Jeg har mistet mye dette året. Måtte søke permisjon fra jobben pga luftveis symptomene og korona situasjonen. Og alle oppblussa i magen, og bivirkninger av medisiner. Det vondeste oppi det hele var å måtte selge hesten. Da økonomien ikke strakk til, siden jeg måtte over på AAP og jeg ikke var sterk eller frisk nok til å trene og ta meg av han alene. 

Ingenting blir det samme uten han. Jeg hadde stor tro på at vi skulle klare å få en god løpshest ut av han. Men når en ikke kan trene opptimalt, så går det ikke. Å det er en hest som trenger å bruke seg, ellers blir han vrang og sur. Så det var det beste for han. Men har stor tro på at de nye eierene vil få en god hest,så gleder meg til å følge dem. 

Men han kom til bra folk. Det er det viktigste.

Jeg har stall å gå til å få låne hest når jeg er i form til det. Glad er jeg for det. 

Målet mitt er som før. Få samlet nok penger til fektalt transplantasjonen, så jeg kan bli frisk å få livet tilbake. Komme meg tilbake på jobb, hjelpe hjemløse dyr, hjelpe hjelpetrengende mennesker og trene hest. Ikke minst få det sosiale livet tilbake.

Koronasituasjonen gjør at jeg må isolere meg så godt en kan. 

Muskulært ble jeg svakere etter siste kuren med medisiner. Ble stiv i ledda, så måtte avbryte den kuren også. Blir fort sliten, hodepine. Angstanfall. Som følge av bekymringer.

Hoster enda etter lang tid på imundempende medisiner. 

Målet for nyåret er å få bygge musklaturen opp om jeg klarer det, og få utredet lungene, å få opp lungekapasiteten.

Transplantasjonen får jeg ikke gjort før koronasituasjonen er over. Så det kan ta tid. 

Men jeg har bare et ønske nå. Det er å bli frisk, å få jaget det monsteret som herjer i magen bort for altid.

Pga min svake økonomi har jeg ingen muligheter for å klare dette alene. Jeg er avhengig av å få samlet inn penger.

Den gamle spleisen er gått ut. Så de pengene er satt på sparekonto. 

Har laget ny spleis, så kan du støtte og hjelpe meg mot et bedre liv gå inn på spleisen nedenfor

https://www.spleis.no/project/159829

Sliter du med spleisen kan du vipse

95731669 merk chrons

Vil du vite mer om hvordan en slik transplantasjon fungerer og hvorfor den er så bra. Kansje du har chrons eller irritabel tarm selv er dokumentaren nedenfor verdt å se

Gull i tarmen

https://tv.nrk.no/program/KOID20002119

Du kan også følge meg og veien mot transplantasjonen på facebook.

Jeg har full støtte fra NAV,de fortjener faktisk skrøyt, de har vert veldig gode i min situasjon.

Har også støtte fra min fastlege og gastrolege.

Men siden det ikke er rutine i Norge får jeg ikke penge støtte til transplantasjonen i Norge, å må betale alt selv. Har snskket med både NAV og helfo. Heldigvis støtter NAV meg om jeg må til utlandet å få utført det til slutt. Altså at jeg får lov å reise.Det er kun regjeringen som kan gjøre noe med  at folk kan få støtte til denne type transplantasjon, men uansett hvor mye jeg sier på veggen til helseministerenen, får jeg aldri svar . Og mange hadde blitt friske. Så de må ta seg en pære å tenke seg om her. Er ikke bare korona og mental helse som gjelder. Noe ligge som regel i bakgrunn for folks mentale helse. Min lidelse kan også føre til mentale problemer, men kan stoppes med å få hjelp til å bli frisk. 

Jeg vet om forskningen på irritabel tarm. Bare nevner det. For hver gang jeg legger ut innlegg ,får jeg meldinger at jeg kan få dekket det nå, fordi de har forskning på det. Men det gjelder kun for personer med irritabel tarm. Har en chrons eller annen tarmsykdom i tillegg får en ikke dekket det eller bli med på prosjektet.

Håper det nye året bringer lykke for dere alle.

Og at vi i løpet av 2021 blir koronafri. 

 

 

 

På våkenetter er det greit å ha noe å gjøre,  jeg maler mellom dobesøkene

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg